FODMAP-ovi se prirodno nalaze u mnogim namirnicama.FODMAP-ovi se prirodno nalaze u mnogim namirnicama.

 

Što FODMAP znači?

Kratica FODMAP označava: Fermentable, Oligosachharides (npr. Fruktani i galaktani), disaharidi (npr.Laktoza), Monosaharidi (npr. Fruktoza) i polioli (npr. Sorbitol, maltitol, ksilitol). Ukratko, to znači dapostoje određeni spojevi šećera i alkohola koji se nalaze u hrani.

Hrana koja sadrži FODMAP-ove koje crijevne bakterije fermentiraju, stvaraju metaboličke proizvodepoput plinova. Oni nisu štetni, ali mogu izazvati neugodu kod osjetljivih ljudi. Pacijenti koji pate odiritabilnog crijeva dodatno su opterećeni time što su njihova crijeva vrlo osjetljiva. Posljedice mogudovesti do proljeva, boli ili nadimanja. Takav stresni okidač može se umanjiti privremenom dijetomkoja ima niski udio FODMAP-a.

Koji FODMAP-ovi uzrokuju neugodne simptome, razlikuju se od osobe do osobe. Isto tako osjetljivostna FODMAP-ove može varirati od osobe do osobe.

 

Kako djeluje FODMAP dijeta?

Dijeta sa niskim udjelom FODMAP-a može pomoći u smanjenju simptoma iritabilnog crijeva.Privremenim prilagođavanjem prehrane izostavlja se hrana koja često uzrokuje probavne problemezbog visokog sadržaja FODMAP-a. U početku, u prehrani treba izbjegavati svu hranu bogatuFODMAP-om. Postoje korisni popisi FODMAP-a koji pokazuju namirnice s visokom udjelomFODMAP-a odnosno niskim udjelom FODMAP-a.U nastavku slijedi popis u kojem je hrana razvrstana po FODMAP skupinama i tablica s popisomnamirnica s niskim i visokim udjelom FODMAP-a.

 info3

 

Koliko dugo trebam ići na FODMAP dijetu?

LOW FODMAP dijete treba se strogo pridržavati samo dok se simptomi ne poboljšaju. Međutim,LOW FODMAP dijete treba se strogo pridržavati samo dok se simptomi ne poboljšaju. Međutim,razdoblje je vremenski ograničeno do 6-8 tjedana. Tada biste trebali postupno unositi upovećavajućim količinama hranu sa specifičnim FODMAP-om (npr. laktozom). Ovo se trebaupotrijebiti za ispitivanje individualne podnošljivosti . Ovako treba postupiti sa svim ostalim FODMAPskupinama.

Izvor: https://nutrimmun.de/de/fodmap-ernaehrung-bei-rds/

 

Dijeta sa niskim FODMAP-om govori o svjesnoj kontroli količine FODMAP-a. U idealnom slučaju, to seDijeta sa niskim FODMAP-om govori o svjesnoj kontroli količine FODMAP-a. U idealnom slučaju, to seradi u suradnji s nutricionistom. Koncept FODMAP ne može izliječiti iritabilni kolon, ali dijeta možeuvelike povećati kvalitetu života. Oboljeli ljudi mogu to koristiti kako bi saznali koja hrana uzrokujesimptome kao što su nadimanje i proljev. Ovdje je odlučujući čimbenik osjećaj stjecanja kontrole nadprobavnom dinamikom.

FODMAP pozitivno djeluje na crijevnu floru. Stoga, dugoročno treba izbjegavati samo FODMAP-ove,FODMAP pozitivno djeluje na crijevnu floru. Stoga, dugoročno treba izbjegavati samo FODMAP-ove,koji se vjerojatno ne podnose dobro i uzrokuju neugodne simptome.

Osim toga, za osjetljive bolesnike sa sindromom iritabilnog crijeva, također je važno pridržavati seopćih savjeta o prehrani.

 

Prilagođena prehrana – prijatelj vaših crijeva

Prilagođena prehrana – prijatelj vaših crijevaUravnotežena prehrana koja je individualno prilagođena simptomima može pozitivno utjecati nairitabilno crijevo.

Evo nekoliko općih savjeta koje možete lako usporediti sa svojim prehrambenim navikama iprimijeniti u svakodnevnom životu:

2020 06 25 10 15 55 Window2

Top